Experimental: Jorge Martin

Jorge Martin
Argentina

1 / 5

   

     
Title | Título
Porno
     
Technique
Emulsion w/o paper and heliography.
| Técnica
Emulsión s/ papel y heliografía.
     

Comments
This series evolved over time, acquiring different nuances. At times, its starting point seems to be a society based on certain values and emblems; on other occasions, it becomes charged with a certain carnality that approaches the idea we generally have of pornography. It not only deals with the mediated sex we can consume in any pornographic film, it is also about the immoderate repetition of an act of intimacy played out on stage to satisfy the cravings of a third party: the voyeur who witnesses every detail of the action and of the bodies that yield to this lack of pleasure; a sexual performance that due to its gymnastic and superficial repetition becomes asexuated. They are only fragments of anatomical parts in contact with each other, bodies that intermingle and are taken over, excess detail and close ups that rise against their masters who are physically absent: us, the spectators. Technically, I have tried to approach the limits of what photography establishes, the limits of what is visually legible. I have used rudimentary and uncommon materials to relate pornography, filth and beauty. The construction of an image that is technically "filthy" and yet seems disturbingly beautiful. The cult of the genital, the simulacrum of no pleasure, the obligation of feeling pleasure before the cameras. And in all this explicit, overflowing "reality", the real star is ejaculation. The great absent is orgasm. The simulacrum of the act.

|

Comentarios
Esta serie fue evolucionando con el tiempo y adquiriendo distintos matices, puesto que el punto de partida por momentos parece ser la realidad de una sociedad basada en ciertos valores y emblemas, y por otros cobra una carnalidad más propia de la idea generalizada de lo que es la pornografía. No se trata solo de sexo mediatizado que podemos consumir en cualquier película Porno, también habla de la repetición desmedida de un acto íntimo puesto en escena para saciar las apetencias de un tercero: un fisgón, que presencia cada uno de los detalles de la acción y de los cuerpos sometidos a un no placer, una perfomance de sexo que por la repetición gimnástica y superficial se vuelve asexuada, sólo son fragmentos de anatomías en contacto, cuerpos invadidos y entremezclados, el exceso del detalle y la aproximación, e se subordinan ante el amo ausente físicamente. Nosotros los espectadores. Técnicamente he tratado de aproximarme a los límites de lo fotográficamente establecido, los límites de lo visualmente legible. Usar soportes no tradicionales y muy rudimentarios, asociando la pornografía, suciedad y belleza. La construcción de una imagen técnicamente "sucia" que muestre un tema "sucio" y que parezca inquietantemente bello. El culto de lo genital, el simulacro del no placer. La obligación del gozo ante las cámaras. Y en toda esta desbordante "realidad" explícita, la verdadera estrella es la eyaculación. El gran ausente: el orgasmo. El simulacro del acto.

     

e-mail:martinjorgee@yahoo.com.ar

All Rights Reserved, 2002. ZoneZero Inc.