Comments:
This photograph of Kai Krause was taken the day I met him
at Viscomm West in San Francisco, CA in 1994. He appreciated
my interest and invited me to join a beta
testing cycle for the famous Kai's Power Tools 3.0 and subsequently,
Bryce 2.0.
It
was a great education to sit in on weekly chats with Kai and
other Photoshop experts, KPT engineers and Bryce mavens.
The title, "KaiOS" is a play on the term "Chaos"
and "Kai's OS" (operating system). Chaos is the operative
term for my creative process- I'll often start my design by
using noise, squiggles or even
"randomizers" (such as in KPT 3 Texture Explorer's
"mutation tree").
The
image of Kai was alpha channel masked and imported into Bryce
3-D in
1998. The base that surrounds him was a greyscale height map
created in KPT 3 Gradient Designer mapburst mode. The background
is a flattened rectangle with a frosted glass material designated
to it and the back light is a sunset with blue as the dominant
color.
The
frosted glass material was tweaked to get the desired level
of refraction. Note that
the sphere gives a true reflection of the ridged terrain surrounding
him. This was one in a series of portraits using Bryce as a
"Virtual Photo Studio." Eventually all photo studios
will be virtual.
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Comentarios:
Esta fotografía de Kai Krause fue tomada en 1994, el día en
que lo conocí en Viscomm West en San Francisco, California. Él apreció
mi interés y me invitó a unirme al ciclo de pruebas beta del famoso
programa Power Tools 3.0 y del subsiguiente, Bryce 2.0.
Fue toda una experiencia
educativa el participar en conversaciones semanales con Kai y otros expertos en
Photoshop, ingenieros en KPT y Bryce Mavens.
El título “KaiOS” es un juego de palabras entre el término
“Caos” y “Kai’s OS”(sistema operativo). El caos
es el término operativo para mi proceso creativo. Regularmente comienzo
mis diseños utilizando algún ruido, algún garabato o incluso
programas aleatorios “randomizers”[como en el “mutation tree”(árbol
de la mutación) de KPT 3 Texture Explore].
La imagen de Kai fue trabajada colocándole una máscara en el canal
alpha e importándola al programa Bryce 3-D en 1998. La base que lo rodea
era un mapa de escalas grises creado en KPT 3 Gradient Designer. El fondo es un
rectángulo plano hecho de cristal escarchado, diseñado para ese
fin, la iluminación de fondo es una puesta de sol en donde predomina el
azul.
El cristal escarchado
fue torcido para lograr el nivel de refracción deseado. Obsérvese
que la esfera refleja en verdad el terreno rugoso que rodea a Kim. Este es un
retrato de una serie que realicé utilizando Bryce como “estudio fotográfico
virtual”. Con el tiempo, todos los estudios fotográficos serán
virtuales.
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