Comments:
The world I see is composed of many different layers, scales
and moments. When making an image, I hope
recreate multiple aspects of the understanding that I feel,
exploring
the relationships between multiple facets of the world, integrating
them into a single vision in an attempt to mimic
the manner in which the mind forms composite impressions from
the array of images that constantly impinge upon you.
While the resulting images often evoke disparate, even conflicting,
responses,
they ultimately capture a more complete impression of a landscape
or object: details are synthesized with broader views; interiors
integrated into exterior views. Many years ago I made the first
version of these images in the darkroom, using photolith masks
and a pin
registration system, restricting me to a single image size. I was also restricted
by the process of making the photolith
masks to a small sample of available mask geometries. The software available to
me now actually allows me to work in
a manner consistent with my original conception of the images. There
is infinite flexibility in the construction of the masks, with the ability to adapt
them individually to each image. The
new papers available for ink jet printers and the archival ink sets for printing
grayscale images all combine to make me
excited about making images again and to try to achieve my original concept.
|
|
Comentarios:
El mundo que veo se compone de muchas capas diferentes,
balanzas y momentos. Al hacer una imagen, espero reconstruyo
los aspectos múltiples de la comprensión que siento,
explorando los lazos entre las facetas múltiples del mundo,
integrándolas en una sola visión en un intento
de imitar la manera en la que la mente forma impresiones compuestas
de la multitud de imágenes que loe bombardean constantemente.
Si bien las imágenes que resultan, evocan a menudo respuestas
dispares e incluso conflictivas, éstas capturan en última
instancia una impresión más completa de un paisaje
o de un objeto: los detalles se sintetizan en visiones de conjunto;
los interiores se integran con visiones de exteriores.
Hace muchos años hice la primera versiónde estas
imágenes en el
cuarto oscuro, usando máscaras de Photolith y un sistema
de registro estenopeico, restringida a un solo tamaño
para todas las imágenes. El proceso de hacer también
estuvo restringido por tener que utilizar una geometría
limitada en la elaboración de las máscaras del
Photolith.
El software disponible actualmente permite realmente que trabaje
con mi concepto original de las imágenes. Hay una flexibilidad
infinita en la construcción de las máscaras, con
la capacidad de adaptarlas individualmente a cada imagen. Los
papeles
nuevos disponibles para las impresoras de inyección de
tinta y los sets de tinta de archivo para impresión de
grises se combinan para mantener mi entusiasmo en la creación
de imágenes y lograr mi concepto original. |