|
Technique:
In most cases T-MAX 3200 film has been used, except, in some others, where T-MAX
400 film with a 1600 ISO exposure was used. The same T-MAX 3200 has been exposed
sometimes at a 6400 and, very exceptionally, at 12500. 35mm camera with 28mm.
and 50mm. fixed lenses . |
| |
Técnica:
En casi todos los casos ha sido T-MAX 3200 , salvo, en muy contados casos T-MAX
400, expuesta a 1600 ASA . La misma película T-MAX 3200 ha sido expuesta
a veces a 6400 y, muy excepcionalmente a 12500.
Cámara 35mm con ópticas fijas 28mm y 50mm. |
|
Comments
This is a synthesis of a larger group of images exposed in two opportunities,
under the name of Darknesses. I always had interest for night photography, but
it was since I used high sensibility films, that I faced the project in a more
systematically way.
The speed (of T-MAX 3200 film in most cases) allowed me, in addition to my habit
of always carrying my camera without any cover, to make a project out of instant
shots from anywhere the night would fall over me. In the beggining, the images
didn't define very well the aesthetic of the project, so I had to go out, especially
in search of the images. My work continues and in these invoice I include a tree's
shadow, of recent production, the bush moved by the wind wasn't either in the
original sampler. The rest of the pictures were taken three years ago or more.
The strong presence of grain took me, naturally, and I felt comfortable about
it, to print the shots in small sizes. I also took advantage of the blocking in
highlights that this material allows, obtaining a very solid contrast with this
elements.
The single character
that appears here, got the same treatment, and the shot was achieved, in many
cases, puting in risk the shot from the waist so the model couldn't notice a thing.
I think silenc is a dominant element in these images, I noticed this as time passed.
|
| |
Comentarios
Esta es una síntesis de un conjunto mayor expuesto en dos oportunidades,
bajo el nombre de Oscuridades.
Siempre tuve interés por la fotografía nocturna, pero fue a partir
de las películas de alta sensibilidad que encaré el trabajo más
sistemáticamente.
La rapidez ( en la mayoría de los casos de la T MAX 3200) me permitía,
sumada a mi costumbre de portar casi siempre la cámara descubierta , hacer
un trabajo de instantáneas nocturnas por allí donde me encontrara
la noche , al principio, para después , no bien se definíera a la
estética del trabajo , salir a buscar las imágenes especialmente.
Mi trabajo continúa y en este envío incluyo una , la sombra del
árbol, de reciente producción, tampoco estaba en la muestra original
el arbusto que mueve el viento. Las otras tienen más de tres años.
La fuerte presencia del grano me llevó, naturalmente, y yo me sentía
cómodo así, a mostrarlas fotografías en tamaños chicos.
Aprovechaba también el bloqueo en las bajas luces que produce este material
llegando como resultado final a un contraste muy sólido.
Los personajes que iban apareciendo de los que en este envío hay solo uno,
también tenían el mismo tratamiento, y eran logrados, en muchos
casos , arriesgando desde cintura para no advertir al modelo.
Creo que hay en buena parte de las imágenes un elemento dominante que es
el silencio, esto lo advertí con el tiempo.
|