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This small selection of work comes from a major project partly
funded by the London Arts Board. The photographs document locations
on a 50 mile walk known as the 'Green Chain', and reflect a prolonged
engagement with the marginal landscapes of south-east London.
The activity of walking, of observing is central to this, during
both night and day. Today, an idea of landscape is molded by what
we witness through the glass barrier of the window or windscreen
of the train, bus or car. Landscape may be no more than a backdrop
to life in transit. The time we have for observing landscape is
not in tune with our perceptual time, which is dominated by the
preponderance, immediacy, and transience of modern life. Behind
this exists a layer of slow history, in the more permanent phenomena
and topography - a natural order of dirt, trees, water, stone,
etc. This work is concerned with the traces, the residue of signs
that are evident in the relationships of modernity and the underlying
layers of a more permanent nature.
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Esta pequeña selección de imágenes proviene
de un proyecto financiado por el Consejo para las Artes de Londres.
Las fotografías registran lugares ubicados a lo largo de
una caminata de 50 millas conocida como "La cadena verde"
y reflejan un contacto constante con los paisajes marginales del
sureste de Londres. La acción de caminar y observar es
fundamental, tanto de noche como de día. Hoy, la idea de
paisaje está mediada por lo que vemos a través de
la barrera de cristal de las ventanas o del parabrisas del tren,
autobús o automóvil. El paisaje puede no ser más
que un telón de fondo para la vida en movimiento. El tiempo
que disponemos para observar el paisaje no concuerda con nuestro
tiempo perceptual, dominado por la inmediatez y la transitoriedad
de la vida moderna. Detrás existe una capa de historia
lenta en los fenómenos más permanentes y en la topografía,
el orden natural del polvo, el agua, la piedra, etc. La preocupación
de este trabajo son los rastros, el residuo de los signos evidentes
en la relación entre la modernidad y las capas subyacentes
de naturaleza más permanente.
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