Experimental: Ian Talbot 

Ian Talbot 
United Kingdom / Reino Unido

1 / 5

   

     
Title
"Onion"
  Título
"Cebolla"
     

Technique
Digital camera, images manipulated in aperture and photoshop

|

Técnica
Cámara digital, manipulacón con photoshop y aperture

     

Comments
"I believe that photography loves banal objects, and I love the life of objects."
Jan Sudek

The images in the Objectivity series celebrate and explore the secret life of inanimate objects. In German they would be termed "still-stehende sache", "things standing still", in French "nature reposée", "things at rest". Such terms imply that these objects, once in motion, have merely paused to present themselves to the camera. Even so we may call them "inanimate" objects but equally "still life", hinting at a secret existence beyond our view.
We can gaze at the overlooked and make no judgement as to their worth. Each object asserts the fact of it's being and says "Here I am and this is how I look photographed".
What invisible quality qualified them for selection? Why this object and not that? Was it just for their "look"? Is there really no more than meets the eye?
Still nothing in a photograph is itself. A pipe is forever not a pipe. These objects have become merely shadows, an arrangement of light and dark on a surface.
The rest is silence.



Date of work
2008.

 

Comentarios
Creo que la fotografía gusta mucho de los objetos banales y yo gusto muchio de la vida de los objetos
."
Jan Sudek


Las imágenes de la serie "objetividad", celebran y exploran la vida secreta de los objetos inanimados, llamados en alemán "still-stehende sache" ("cosas quietas), en francés "nature reposée", (naturaleza en descanso). Estos términos implican que estos objetos alguna vez estuvieron en movimientop y simplemente han tomado una pausa ante la cámara. Aunque los llamemos objetos "inanimados" poseen una vida secreta allende nuestra vista.
Podemos contemplar lo olvidado y no hacer ningún juicio sobre su valor. Cada objeto afirma el hecho de su propia existencia y nos dice "así soy y así debo ser fotografiado".
¿Qué es esa cualidad invisible que les hizo ser seleccionados?¿por qué este objeto y no otro? ¿Fue solo por su apariencia¿Es que no hay algo más allá de lo que vemos a simple vista?
Sin embaro nada en una fotografía es sí mismo. Una pipa no es una pipa. los objetos se han convertido en meras sombras, en arreglos de luz y oscuridad sobre una superficie.

Fecha de realización
2008

     

web: http://www.objectively-speaking.com

All Rights Reserved, 2008. ZoneZero Inc.