Landscape/Paisaje: Douglas Barkey Manweller

Douglas Barkey Manweller
USA / EUA

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Title
Moving Landscape # 2
| Título
Paisaje en movimiento #2
     
Technique
11 x 14 in, selenium toned silver print, 1986
| Técnica
11 x 14, plata sobre gelatina virado al selenio, 1986
     

Comments
Using the instant feedback of digital photography and the minute level of control over the image that software provides, this series of panoramas was created through the unique way in which the camera records movement . I am fascinated by the manner in which camera movement transforms nature into a flowing river of light and the way that colors merge and form new shapes that only exist inside the camera.

In 1986 I began a series of black and white studies of nature that used camera movement to blend light shapes and shadow together. The result, often unexpected, was that of a dynamic nature in which hard objects softened to soft transparent shapes and sketched light traces on the film. What attracted me to the images at that time, besides the transformation of a static nature into a dancing and vibrant space, was the gesture of the artist captured through the movement of the camera, the fact that the image creation process could not be duplicated, and the few successful images were actually the result of many attempts at capturing something articulate. Although I experimented with color, I eventually moved on into exploring social and political themes with my photography.

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Comentarios
Usando la retroalimentación instantánea de la fotografía digital y el control detallado sobre la imagen de los programas de computadora, esta serie de vistas fue creada por medio de la manera en que la cámara registra el movimiento. Me fascina el modo en que el movimiento de la cámara transforma a la naturaleza en un río de luz y el modo en que los colores se fusionan y forman nuevas formas que sólo existen dentro de la cámara.

En 1986 comencé una serie de estudios en blanco y negro que usaba el movimiento de la cámara para fusionar luz, formas y sombra. El resultado, con frecuencia inesperado, era el de una naturaleza dinámica en que los objetos duros se volvían suaves formas transparentes dejando trazos de luz en la película. Lo que entonces me atraía, además de la transformación de una naturaleza estática en un espacio vibrante y danzante era el gesto del artista capturado a través del movimiento de la cámara, el hecho de que no se pudiera duplicar la creación de la imagen, y las pocas imágenes exitosas fueron el resultado de muchos intentos de captar algo coherente. Aunque experimenté con color, con el tiempo comencé a explorar temas sociales y políticos a través de mi fotografía.

     


e-mail: dougbarkey@yahoo.com
  barkey@ecology.coa.edu

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